Usein kysytyt kysymykset (UKK)

Täältä löydät vastaukset eibabo®-verkkokaupoissa usein kysyttyihin kysymyksiin.

Miten menetellään reklamaatioiden yhteydessä?

Haluan tehdä reklamaation eibabolta® tekemästäni tilauksesta.

Me eibmarktilla® suhtaudumme reklamaatioihin hyvin vakavasti, aivan kuin olisimme itse reklamaation tehnyt tilaaja. Asiakas on aina etusijalla kaikissa ponnisteluissamme. Tämän vahvistavat lukuisat kansainväliset arviot sekä useat palkinnot, jotka meille on myönnetty asiakastyytyväisyystutkimuksissa. Meillä olet siis hyvissä käsissä.

Pyrimme siihen, että reklamaation tekemiseen liittyvä vaivannäkö yhteydenottoineen ja tuotepalautuksineen olisi mahdollisimman vähäistä. On tärkeää, että kumpikin osapuoli antaa kaikki tarvittavat tiedot tarkasti ja yksityiskohtaisesti, jotta samasta asiasta ei tarvitse ottaa monta kertaa yhteyttä.

Tilaukseen liittyviä ongelmia ei valitettavasti voida täysin välttää. Sitä tärkeämpää on, että after sales -tiimimme käsittelee kaikenlaiset ongelmat nopeasti ja varmasti.

Reklamaation tekeminen:

Jos haluat tehdä reklamaation tilaamastasi tuotteesta, on tärkeää, ettet lähetä tuotetta heti takaisin ilmoittamatta siitä meille ensin. Ota siis aivan ensimmäiseksi yhteyttä meihin, niin saat ohjeet siitä, miten toimia seuraavaksi. Työntekijämme ovat hyvin kokeneita ja he tukevat sinua parhaan kykynsä mukaan, jotta reklamaatio käsiteltäisiin nopeasti ja varmasti sinut huomioon ottaen.

Pyydämme, että ilmoitat meille ennen tuotteen palauttamista nämä tiedot, jotta voimme lähettää sinulle kaikki reklamaation käsittelemisessä tarvittavat ohjeet. Voit tehdä sen puhelimitse, sähköpostitse tai mieluiten Oma tilini -osiossa sisäänkirjautumisen jälkeen (rekisteröityneet käyttäjät). Oma tilini -osio on asian käsittelyn kannalta turvallisin ja nopein tapa.

Oma tilini -osiossa on omalla kielelläsi selkeä yhteenveto tilauksistasi ja tiedot monipuolisista yhteydenottotavoista omaan asiakasneuvojaasi. Kirjaudu sisään siihen eibabo®-verkkokauppaan, jossa teit kyseisen tilauksen. Tämän voit tehdä päävalikossa olevan ihmissymbolin kautta. Jos käytät eibabo®-sivuston työpöytäversiota, Oma tilini -osio näkyy sisäänkirjautumisen jälkeen näytön vasemmassa reunassa. Jos taas käytät eibabo®-sivuston mobiiliversiota, paina sisäänkirjautumisen jälkeen vasemmalla näkyvää valikkokuvaketta, jossa on kolme vaakasuoraa viivaa. Oma tilini -kohdasta pääset asiakastilisi tietoihin.

Valitse näkymän kohta Tilausyhteenveto. Kaikki tekemäsi tilaukset tulevat näkyviin kronologisessa järjestyksessä. Jokaisen tilauksen kohdalla on kolme kuvaketta: puhekuplakuvake, infokuvake ja toistokuvake. Puhekuplakuvakkeen kautta pääset viestintäyhteyteen oman asiakasneuvojasi kanssa ja näet myös kaikki tilausta koskevat siihenastiset viestit. Tässä osiossa voit lähettää asiakasneuvojalle Uusia tiedusteluja tilauksesta -kohdassa kysymyksiä tai tietoja, jotka käsittelemme ripeästi. Valitse yhteydenottolomakkeesta tiedustelun syyksi Reklamaatio ja kuvaa ongelma mahdollisimman tarkasti.

1

Top 3 FAQs

1. Mitä lähetyskuluja eibabo®-verkkokaupassa peritään?

Lähetyskulut saat näkyviin painamalla tuotteen hinnan yhteydessä olevaa linkkiä. Lähetyskuluyhteenvetosivun saat näkyviin (sivuston työpöytäversion) päävalikon palveluosiosta tai (sivuston mobiiliversion) alaviitteestä.

Jos kyseiseen toimitusmaahan ei sovelleta kiinteää lähetyskulua tilausta kohti valitussa lähetystavassa (näin on pääsääntöisesti kaikkien EU-maiden ja Sveitsin osalta, ks. lähetyskuluyhteenvetosivu), lähetyskulut lasketaan ostoskorissa olevien tuotteiden painon ja tilantarvetta koskevien tietojen sekä toimitusosoitteen ja valittuna olevan lähetystavan perusteella. Toimituksissa kolmansiin maihin sekä Liechtensteiniin ja Islantiin (DHL EXPRESS tai DHL INTERNATIONAL) lähetyskulut lasketaan yleensä painon perusteella. Lähetyskulut lasketaan ostoskorissa uudelleen vain, jos ostoskoriin laitetaan lisää tuotteita tai jos toimitusmaa tai lähetystapa muuttuvat.

2. Voiko eibabolta® ostaa arvonlisäverottomasti EU:n sisällä?

Jos olet EU:ssa toimiva yrittäjä, sinulla on voimassa oleva arvonlisäverotunniste ja rekisteröidyt eibabon® verkkokauppaan ja jos tuotteet on määrä toimittaa Saksan ulkopuolelle mutta EU:n sisälle, kyse on yhteisön sisäisestä toimituksesta, joka on Saksan arvonlisäverolain mukaan veroton.

Arvonlisäverotunnisteen (jonka oikeellisuus tarkistetaan) ilmoittamisen yhteydessä on annettava myös yrityksen toiminimi. Ennen tilauksen ja toimitusajan vahvistusta tehdään kuitenkin aina toinen manuaalinen tarkistus. Tarvittaessa tavaroiden ostajalle tai sen edustajalle lähetetään lisätiedusteluja. Nämä tiedot tarkistetaan valvonta- ja huolellisuusvelvoitteemme nojalla. Arvonlisäverotunnisteen ilmoittaessaan valtuutettu tilaaja vahvistaa Saksan arvonlisäverolain 6a §:n 1 kohdan 3 alakohdan ja vuoden 2008 arvonlisäverodirektiivin 42 k momentin 2 kohdan, luettuna yhdessä saman asetuksen 42 c momentin 3 kohdan kanssa, mukaisen toiminnan (yhteisön sisäisen hankinnan verotus). Jos arvonlisäverotunnistetta koskeviin tiedusteluihin ei vastata, laskuun lisätään automaattisesti arvonlisävero.

3. Millainen on eibabon® tullausmenettely ja mitä tullimaksuja minun pitää maksaa?

Kukin maa perii erilaisia maksuja tavaranimikkeen (tullitariffinumeron) mukaan. Kaikissa liiketoimissa, joihin liittyy toimitus ulkomaille (kolmansiin maihin tai EFTA-maihin), tuotteet yksilöidään tullitariffinumerolla. Viennin yhteydessä niissä on kahdeksan numeroa ja tuonnin yhteydessä yksitoista numeroa. Tämän koodauksen myötä kunkin maan tulliviranomainen voi luokitella tavarat (tämä ei koske palveluja) yksiselitteisesti, ja tulli voi tehdä verolaskelman tai tilastoja tavaravirroista. Ilman tullitariffinumeroa vienti EFTA-maihin tai kolmansiin maihin ei ole mahdollinen. Kullakin maalla on myös erilaiset tullittomuuden alarajat.

Kullakin maalla on tavanomainen tulli, jota peritään tavaroiden tuonnista. Lisäksi on ns. etuustulleja, joita sovelletaan vain tiettyjen ehtojen täyttyessä ja jotka ovat pääsääntöisesti huomattavasti pienempiä kuin tavanomaiset tullimaksut.

Se, oikeuttavatko tavarat etuuskohteluun vai eivät, määräytyy esimerkiksi tavaroiden alkuperän ja sen mukaan, onko EU:n ja tuontimaan välillä etuuskohtelusopimus tai jokin muu erityissopimus, jollaisia on tehty esimerkiksi EFTA-maiden (Norja, Islanti, Sveitsi ja Liechtenstein) kanssa. Tuonti, josta peritään etuustullia (joka on hyvin usein 0 %), sallitaan, jos tuodulla tavaralla on etuuskohtelusopimuksen mukainen alkuperätodistus. Näin on vain silloin, jos tavara on tuotettu tai valmistettu kokonaan kyseisen sopimusmaan alueella.

eibabo® on eibmarkt.com GmbH:n yritys. eibmarkt®.com GmbH on yksi harvoista tämän alan vientiyrityksistä, jolla on Saksan tullilaitoksen hyväksyntä. Tulli tarkastaa useamman kerran vuodessa, täyttyvätkö kaikki kriteerit edelleen. eibmarkt®.com GmbH on liitetty AEB:n tietokonekeskukseen, ja se soveltaa Bundesfinanzdirektionin sertifioimaa ATLAS-menetelmää. Oman digitaalisen tulliselvityksemme ansiosta pystymme tarkastelemaan prosesseja nopeasti ja ilman tarpeetonta byrokratiaa ja siten myös vaikuttamaan niihin. Työntekijämme ovat saaneet perusteellisen perehdytyksen tähän järjestelmään, ja he pystyvät vastaamaan kaikkialta maailmasta tuleviin asiakkaiden tiedusteluihin monella kielellä.

Tämä tarkoittaa, että hankimme kaikki vientiin tarvittavat tavara-asiakirjat (alkuperätodistukset, tavaratodistus, etuuskohtelutodistus ja muut tuontimaassa tarvittavat saateasiakirjat), jotta tilaaminen olisi sinun kannaltasi mahdollisimman vaivatonta ja turvallista). Lisäksi jokaisesta tavaralähetyksestä tehdään asianmukaiset ilmoitukset, jolloin sinä asiakkaana säästyt ylimääräisiltä kuluilta ja ongelmilta postin ja tullin kanssa.

Vastausta ei löydy? Olemme aina käytettävissäsi. eibabo®-asiakaspalvelutiimisi.

Jätä kysymyksesi meille yhteystietolomakkeella: Yhteystietolomake