Usein kysytyt kysymykset (UKK)

Täältä löydät vastaukset eibabo®-verkkokaupoissa usein kysyttyihin kysymyksiin.

Rekisteröityminen ja sisäänkirjautuminen

Olen unohtanut salasanani! Mitä teen?

Olet rekisteröitynyt käyttäjä ja huomasit sisäänkirjautumisen yhteydessä, että olet unohtanut salasanasi. Eipä hätää. Sähköpostiosoitteen ja salasanan syöttökenttien alla on linkki, jossa lukee ”Unohditko salasanasi?” Paina linkkiä ja syötä esiin tulevaan lomakkeeseen tilauksessa käyttämäsi sähköpostiosoite, ja lähetä uuden salasanan tilaus. Järjestelmä tarkistaa tilanteen ja lähettää sinulle automaattisesti sähköpostin, jossa on järjestelmän luoma uusi salasana. Kirjaudu sillä sisään ja muuta salasana haluamaksesi Oma tilini -osion kohdassa Omat tiedot.

1
Olen uusi asiakas. Olenko valinnut oikean eibabo®-kaupan ja kielen?

eibabo®-verkkokauppa toimii monessa maassa, ja käytettävissä on yhteensä 14 kieltä. Sen vuoksi on tärkeää, että ennen tilausta valitaan oikea kauppa. Esimerkiksi saksankieliseen eibabo®-kauppaan pääsee sekä osoitteesta www.eibabo.com että osoitteesta www.eibabo.de. Myös maakohtaisissa kaupoissa voi olla käytettävissä useita eri kieliä; esimerkiksi www.eibabo.fr-kaupassa on valittavana neljä kieltä (ranska, espanja, englanti ja saksa).

Tilaustiedot löydät sisäänkirjautumisen jälkeen kuitenkin vain siitä kaupasta, jossa teit tilauksesi alun perin. Huomaathan, että kaikessa kirjeenvaihdossa ja sähköpostimalleissa käytetään tilaushetkellä valitsemaasi kieltä.

Yleisiä viestejä ovat esimerkiksi seuraavat:

Tekninen tilausvahvistus järjestelmästä (automaattisesti luotu sähköpostiviesti)
Tilausvahvistus ja toimitusajan vahvistus
Yleiset tiedot
Tilauksen hylkäys
Peruutus
Maksun vahvistus (kun maksutapana on ennakkomaksu)
Toimituksen viivästyminen
Lähetystiedot ja lähetysten seurantalinkki
Reklamaation vastaanottovahvistus

1
Olen kirjautunut sisään eibaboon®, mutta en löydä tilauksiani!

Tilaustiedot löydät sisäänkirjautumisen jälkeen vain siitä kaupasta, jossa teit tilauksesi alun perin. eibabo®-kaupat ja niiden eri kieliversiot tai alakategoriat ovat eri järjestelmiä. Tilaustietoja ei voida (vielä) näyttää eri alakategorioissa. Tarkista siis, teitkö tilauksen varmasti siinä verkkokaupassa, josta et nyt löydä tietoja (tarkista eibabo.comista tai maakohtaisesta kaupasta tai muista kieliversioista). Epäselvissä tapauksissa autamme sinua mielellämme ja selvitämme asian puolestasi. Ota siis yhteyttä jonkin yhteystietomme kautta ja pidä kaikki tarvittavat tiedot saatavilla, esimerkiksi laskutus- ja toimitusosoite, mahdollinen asiakasnumero ja tilaustiedot (mitä tilasit ja milloin).

1
Olen unohtanut salasanani! Mitä teen?

Olet rekisteröitynyt käyttäjä ja huomasit sisäänkirjautumisen yhteydessä, että olet unohtanut salasanasi. Eipä hätää. Sähköpostiosoitteen ja salasanan syöttökenttien alla on linkki, jossa lukee ”Unohditko salasanasi?” Paina linkkiä ja syötä esiin tulevaan lomakkeeseen tilauksessa käyttämäsi sähköpostiosoite, ja lähetä uuden salasanan tilaus. Järjestelmä tarkistaa tilanteen ja lähettää sinulle automaattisesti sähköpostin, jossa on järjestelmän luoma uusi salasana. Kirjaudu sillä sisään ja muuta salasana haluamaksesi Oma tilini -osion kohdassa Omat tiedot.

1

Top 3 FAQs

1. Mitä lähetyskuluja eibabo®-verkkokaupassa peritään?

Lähetyskulut saat näkyviin painamalla tuotteen hinnan yhteydessä olevaa linkkiä. Lähetyskuluyhteenvetosivun saat näkyviin (sivuston työpöytäversion) päävalikon palveluosiosta tai (sivuston mobiiliversion) alaviitteestä.

Jos kyseiseen toimitusmaahan ei sovelleta kiinteää lähetyskulua tilausta kohti valitussa lähetystavassa (näin on pääsääntöisesti kaikkien EU-maiden ja Sveitsin osalta, ks. lähetyskuluyhteenvetosivu), lähetyskulut lasketaan ostoskorissa olevien tuotteiden painon ja tilantarvetta koskevien tietojen sekä toimitusosoitteen ja valittuna olevan lähetystavan perusteella. Toimituksissa kolmansiin maihin sekä Liechtensteiniin ja Islantiin (DHL EXPRESS tai DHL INTERNATIONAL) lähetyskulut lasketaan yleensä painon perusteella. Lähetyskulut lasketaan ostoskorissa uudelleen vain, jos ostoskoriin laitetaan lisää tuotteita tai jos toimitusmaa tai lähetystapa muuttuvat.

2. Voiko eibabolta® ostaa arvonlisäverottomasti EU:n sisällä?

Jos olet EU:ssa toimiva yrittäjä, sinulla on voimassa oleva arvonlisäverotunniste ja rekisteröidyt eibabon® verkkokauppaan ja jos tuotteet on määrä toimittaa Saksan ulkopuolelle mutta EU:n sisälle, kyse on yhteisön sisäisestä toimituksesta, joka on Saksan arvonlisäverolain mukaan veroton.

Arvonlisäverotunnisteen (jonka oikeellisuus tarkistetaan) ilmoittamisen yhteydessä on annettava myös yrityksen toiminimi. Ennen tilauksen ja toimitusajan vahvistusta tehdään kuitenkin aina toinen manuaalinen tarkistus. Tarvittaessa tavaroiden ostajalle tai sen edustajalle lähetetään lisätiedusteluja. Nämä tiedot tarkistetaan valvonta- ja huolellisuusvelvoitteemme nojalla. Arvonlisäverotunnisteen ilmoittaessaan valtuutettu tilaaja vahvistaa Saksan arvonlisäverolain 6a §:n 1 kohdan 3 alakohdan ja vuoden 2008 arvonlisäverodirektiivin 42 k momentin 2 kohdan, luettuna yhdessä saman asetuksen 42 c momentin 3 kohdan kanssa, mukaisen toiminnan (yhteisön sisäisen hankinnan verotus). Jos arvonlisäverotunnistetta koskeviin tiedusteluihin ei vastata, laskuun lisätään automaattisesti arvonlisävero.

3. Millainen on eibabon® tullausmenettely ja mitä tullimaksuja minun pitää maksaa?

Kukin maa perii erilaisia maksuja tavaranimikkeen (tullitariffinumeron) mukaan. Kaikissa liiketoimissa, joihin liittyy toimitus ulkomaille (kolmansiin maihin tai EFTA-maihin), tuotteet yksilöidään tullitariffinumerolla. Viennin yhteydessä niissä on kahdeksan numeroa ja tuonnin yhteydessä yksitoista numeroa. Tämän koodauksen myötä kunkin maan tulliviranomainen voi luokitella tavarat (tämä ei koske palveluja) yksiselitteisesti, ja tulli voi tehdä verolaskelman tai tilastoja tavaravirroista. Ilman tullitariffinumeroa vienti EFTA-maihin tai kolmansiin maihin ei ole mahdollinen. Kullakin maalla on myös erilaiset tullittomuuden alarajat.

Kullakin maalla on tavanomainen tulli, jota peritään tavaroiden tuonnista. Lisäksi on ns. etuustulleja, joita sovelletaan vain tiettyjen ehtojen täyttyessä ja jotka ovat pääsääntöisesti huomattavasti pienempiä kuin tavanomaiset tullimaksut.

Se, oikeuttavatko tavarat etuuskohteluun vai eivät, määräytyy esimerkiksi tavaroiden alkuperän ja sen mukaan, onko EU:n ja tuontimaan välillä etuuskohtelusopimus tai jokin muu erityissopimus, jollaisia on tehty esimerkiksi EFTA-maiden (Norja, Islanti, Sveitsi ja Liechtenstein) kanssa. Tuonti, josta peritään etuustullia (joka on hyvin usein 0 %), sallitaan, jos tuodulla tavaralla on etuuskohtelusopimuksen mukainen alkuperätodistus. Näin on vain silloin, jos tavara on tuotettu tai valmistettu kokonaan kyseisen sopimusmaan alueella.

eibabo® on eibmarkt.com GmbH:n yritys. eibmarkt®.com GmbH on yksi harvoista tämän alan vientiyrityksistä, jolla on Saksan tullilaitoksen hyväksyntä. Tulli tarkastaa useamman kerran vuodessa, täyttyvätkö kaikki kriteerit edelleen. eibmarkt®.com GmbH on liitetty AEB:n tietokonekeskukseen, ja se soveltaa Bundesfinanzdirektionin sertifioimaa ATLAS-menetelmää. Oman digitaalisen tulliselvityksemme ansiosta pystymme tarkastelemaan prosesseja nopeasti ja ilman tarpeetonta byrokratiaa ja siten myös vaikuttamaan niihin. Työntekijämme ovat saaneet perusteellisen perehdytyksen tähän järjestelmään, ja he pystyvät vastaamaan kaikkialta maailmasta tuleviin asiakkaiden tiedusteluihin monella kielellä.

Tämä tarkoittaa, että hankimme kaikki vientiin tarvittavat tavara-asiakirjat (alkuperätodistukset, tavaratodistus, etuuskohtelutodistus ja muut tuontimaassa tarvittavat saateasiakirjat), jotta tilaaminen olisi sinun kannaltasi mahdollisimman vaivatonta ja turvallista). Lisäksi jokaisesta tavaralähetyksestä tehdään asianmukaiset ilmoitukset, jolloin sinä asiakkaana säästyt ylimääräisiltä kuluilta ja ongelmilta postin ja tullin kanssa.

Vastausta ei löydy? Olemme aina käytettävissäsi. eibabo®-asiakaspalvelutiimisi.

Jätä kysymyksesi meille yhteystietolomakkeella: Yhteystietolomake